Esnaf Destek Başvurusu

03 Mart 2021

Ticari işletmeleri Covid-19 salgınının olumsuz etkilerinden korumak amacıyla 22.12.2020 tarihli ve 3323 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı kapsamında; 3 ay süreyle ödenmek üzere aylık 1.000 Türk Lirası “Gelir Kaybı Desteği” verilmesi ve büyükşehir olan illerde aylık 750 Türk Lirası, diğer illerde ise aylık 500 Türk Lirası tutarında “Kira Desteği” nde bulunulmuştur.
660 ticari işletme şartları taşımasına rağmen destek başvurusunda bulunmamıştır. Ticari işletmelerin hak kaybına uğramaması amacıyla başvurular 31/03/2021 tarihine kadar devam edecektir.
(1) Kira desteği başvurusunda bulunanlardan, başvuruda bulunduğu iş yerinin aylık kira bedeli, açık adresi ve iş yerini kiralayanın kimlik bilgilerini başvuru esnasında beyan etmesi istenir. Beyanda bulunmayanlara veya beyandaki bilgileri doğrulanamayanlara kira desteği ödemesi yapılmaz. Başvuru süreci tamamlandıktan sonra kira desteği değerlendirme süreci aşağıda belirtilen şekilde yapılacaktır.  
a) Mesleği icabı kiracı olması mümkün olmayanların başvuruları kabul edilmeyecektir.
b) Başvuru sahiplerinin kiraladıkları işyerlerine ilişkin başvuru sırasında belirttikleri bilgiler Hazine ve Maliye Bakanlığının işyeri kiralarına ait bilgileri ile kontrol edilecektir. Kontrol sonucunda başvuru bilgileri doğrulanan kişilerin kira destek başvurusu onaylanır ve ödemesi gerçekleştirilir.
c) (b) maddesi uyarınca destek başvurusu onaylanmayan kişiler itirazda bulunabilirler. İtirazda bulunanlardan kira ödediklerini ispatlayacak belgelerini (imzalı kira kontratı, banka kira ödeme dekontu (2020 yılına ait olması gerekmektedir.)  Bakanlıkça belirlenecek süre içerisinde elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden yüklemeleri istenir.
ç) Yüklenen belgelerin kontrolü yapılır. Yapılan kontrol sonrası belgeleri onaylanan başvuru sahiplerine kira desteği ödemesi gerçekleştirilir.        
(2) Reddedilen kira destek başvurularına ret tarihinden itibaren on gün içerisinde elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden itirazlar gerçekleştirilir. Yüklenen belgelere ilişkin bilgiler eksikliği devam edilen işletmeler değerlendirme aşamasında bekletilmekte olup, işletmelerin belgelerini güncelleme butonuna girerek bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.    
Ödeme Süreci
(1) Destek başvurusunun uygun bulunması halinde başvuran kişinin kendisine ait banka hesabına destek ödemesi yapılır.         
(2) Desteğe hak kazanan başvuru sahibinin banka hesap numarasında yanlışlık olması durumunda Bakanlıkça belirlenecek süre içerisinde elektronik ortamda www.turkiye.gov.tr internet adresi üzerinden banka hesap bilgilerinin düzeltilmesi istenir. Düzeltilen banka hesabına destek ödemesi gerçekleştirilir. Belirlenen süre içerisinde banka hesap numarasını düzeltmeyen kişilerin başvuruları geçersiz sayılır.